בניית פרופיל קישורים טבעי

בניית פרופיל קישורים טבעי

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

פרופיל קישורים שנבנה בצורה טבעית הינו מרכיב חשוב בתהליך קידום אתרים. במאמר זה, נתעמק בכל עולם הקישורים. למה צריך קישורים? איך משיגים קישורים? איך בונים פרופיל קישורים טבעי ועוד.

 

מהו קישור?

ראשית, בואו נבין קודם כל מה זה קישור. קישור זה בעצם הפניה. כאשר עמוד מפנה לעמוד אחר.

לדוגמא, אפשר לראות שימוש טוב של קישורים באתר ויקיפדיה. 

 

קישורים מתחלקים לשני סוגים:

קישורים פנימיים: כאשר עמוד מסוים מפנה באמצאות קישור לעמוד של אותו אתר.

קישורים חיצוניים: כאשר עמוד מסוים מפנה באמצעות קישור לעמוד של אתר אחר.

מהו טקסט עוגן (אנקור טקסט)?

טקסט עוגן הוא טקסט הניתן ללחיצה, וע"י לחיצה עליו הגלושים יכולים לעבור לעמוד אחר. בדרך כלל טקסט עוגן נראה עם קו תחתון וצבעוני כדי לציין שמדובר בקישור שניתן ללחוץ עליו.

 

בהקשר של קידום אתרים, טקסט עוגן חשוב מכיוון שהוא מספק הקשר ומידע על העמוד שאליו הקישור מפנה. מנועי חיפוש משתמשים בטקסט עוגן כגורם דירוג באלגוריתמים שלהם, כך ששימוש בטקסט עוגן רלוונטי ותיאורי יכול לעזור לשפר את דירוג האתר או העמוד עבור מילות מפתח מסוימות.

 

חשוב להשתמש בטקסט עוגן בצורה טבעית ולא להשתמש יתר על המידה, שכן מנועי החיפוש עלולים לראות בכך כספאם ועלול להשפיע לרעה על דירוג האתר.

פייג' ראנק והיסטוריה של גוגל וקישורים (PageRank)

בתחילת הדרך של מנועי החיפוש המשמשים כאינדקס לאתרים. עלתה השאלה, איך מנועי החיפוש יקבעו אילו עמודים יופיעו במקומות הראשונים ועל פי איזה סדר יופיעו תוצאות החיפוש.

כאן נכנס לתמונה הPage Rank. PageRank פותח על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל. הם עבדו על פרויקט ליצירת מנוע חיפוש שידרג את דפי האינטרנט על סמך חשיבותם או הרלוונטיות שלהם.

כדי לקבוע את חשיבותו של דף אינטרנט, גוגל השתמשו באלגוריתם שניתח את מספר ואיכות הקישורים המפנים אליו. הם האמינו שככל שלדף אינטרנט יש יותר קישורים מאתרים מוכרים אחרים, כך הוא חייב להיות בעל ערך וחשוב יותר. רעיון זה התבסס על ההנחה שאתרים עם תוכן בעל ערך ורלוונטי ימשכו באופן טבעי קישורים מאתרים אחרים.

בימיה הראשונים של גוגל, ניתן היה לראות את דירוג Page Rank על ידי התקנת סרגל הכלים של גוגל, שהיה תוסף דפדפן שהציג את דירוג של דף האינטרנט הנוכחי בסולם של 1 עד 10. זה אפשר לבעלי אתרים ואנשי SEO לקבל מושג על חשיבות הדפים שלהם לפי האלגוריתמים של גוגל.

 

עם זאת, בשנת 2016, Google הפסיקה לעדכן את ערכי דירוג הדף שהוצגו בסרגל הכלים, ובסופו של דבר הפסיקה להציג את סרגל הכלים. משמעות הדבר היא שמשתמשים אינם יכולים עוד לראות את דירוג הדף של דף אינטרנט.

עדיין קיימים כלים ושירותים זמינים המתיימרים להציג את דירוג הדף של דף אינטרנט, אך הכלים האלו אינם מוצרים רשמיים של Google וייתכן שאינם מדויקים. חשוב לציין שגוגל אינה חושפת בפומבי את הפרטים הספציפיים של אלגוריתם הדירוג שלה.

כיום, PageRank הוא עדיין גורם חשוב באלגוריתם הדירוג של גוגל, אך הוא רק אחד מגורמים רבים שנלקחים בחשבון. גוגל ממשיכה לעדכן ולשפר את האלגוריתמים שלה כדי לספק למשתמשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והשימושיות ביותר.

הכוח של קישורים (link juice)

Link juice הוא מונח מעולם הSEO המתייחס לערך או לסמכות המועברים מדף אינטרנט אחד לדף אחר באמצעות קישור. דף אינטרנט עם הרבה קישורים איכותיים המצביעים אליו יכיל כמות גבוהה יותר של "מיץ קישורים", מה שיכול לעזור לשפר את הדירוג שלו בתוצאות של מנועי החיפוש.

 

מיץ קישורים הוא מונח לא רשמי ואינו גורם דירוג ישיר המשמש את מנועי החיפוש. עם זאת, הוא משמש לעתים קרובות אנשי קידום אתרים כדי להתייחס לערך או לסמכות המועברים דרך קישורים, וזהו מושג שחשוב להבין כאשר בונים פרופיל קישורים או אסטרטגיית קידום אתרים.

 

Domain Authority אתר סמכותי

Link juice יכול להשפיע על סמכות האתר בכמה דרכים. ראשית, אתר עם הרבה קישורים נכנסים ואיכותיים יכול לשפר את האמינות והמוניטין שלו בעיני מנועי החיפוש.

 

"מיץ הקישורים" שמועבר דרך קישורים פנימיים בתוך אתר אינטרנט יכול לעזור להפיץ סמכויות ולשפר את דירוג הדפים הבודדים באתר.

Follow  ו-Nofollow

בהקשר של SEO, המונחים "Follow" ו-"no-Follow" מתייחסים לאופן שבו קישורים בדף אינטרנט מטופלים על ידי מנועי החיפוש.

קישור Follow

קישור "Follow" הוא קישור רגיל המאפשר למנועי חיפוש לסרוק ולהוסיף לאינדקס את דף האינטרנט. כאשר מנוע חיפוש סורק דף אינטרנט ונתקל בקישור Follow, הוא יעקוב אחר הקישור היעד ועלול לראות בקישור היעד כ"המלצה" על האמינות והרלוונטיות של אותו עמוד. זה יכול לעזור לשפר את הדירוג של עמוד היעד בתוצאות החיפוש.

 

קישור No Follow

מצד שני, קישור "No-follow" הוא סוג של קישור המורה למנועי חיפוש לא לעקוב אחר הקישור לדף היעד. קישורי Nofollow אינם מעבירים שום "מיץ קישורים" או סמכות של קישורים לדף היעד ואינם משפיעים על הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

 

באופן כללי, קישורי Follow ו-Nofollow חשובים לבניית פרופיל קישורים טבעי, וחשוב שיהיה שילוב של שניהם על מנת לשפר את האמינות ובפני גוגל.

מהו פרופיל קישורים טבעי?

פרופיל קישורים טבעי מורכב משני מרכיבים. אילו אתרים מקשרים אלינו ומאיזה אנקור טקסט הם מקשרים אלינו.

 

להלן קווים מנחים לבניית פרופיל קישורים טבעי:

 

  • 20%-50% אנקורים עם שם המותג. לדוגמא, "ירדן דיגיטל" "ירדן-דיגיטל" "קבוצת ירדן סוכנות פרסום ושיווק בדיגיטל"

 

 

  • 15%-25% אנקורים עם מילות מפתח מדוייקות, ביטוי ליבה. לדוגמא, "שיווק דיגיטלי" "'קידום אורגני".

 

  • 15%-25% אנקורים מדוייקים פלוס תוספת, מילים זנב ארוך. "למידע נוסף על קידום אורגני לחצו על הקישור" "איך מקדמים אתר בגוגל".

 

  • 5%-10% מילים כלליות. לדוגמא, "כאן" "באתר" "לחץ כאן".

התאמת סוג העמוד או האתר המקשר לאנקור טקסט

מומלץ מאוד לקבל קישור מעמוד או אתר שעוסק באותה הנישה. נניח יש לי אתר בנושא משכנתאות, אעדיף לקבל קישור מאתר שעוסק בתחום הפיננסים, משכנתאות או כלכלה. 

 

בנוסף לכך, אפשר גם למצוא קשר בין שנתי נישות שונות עבור קישור. נניח יש לי אתר בנושא אטרקציות. אני יכול לפרסם מאמר אורח באתר העוסק בהיי-טק. המאמר יכול להיות על "אטרקציות לעובדי היי-טק" וכך מצאתי קשר בין שתי נישות שונות.

 

שימו לב שאתם מקבלים קישורים לאתר שלכם מאתרים שהם באותה השפה. כלומר, אם האתר שלי בעברית, ארצה לקבל קישורים מאתרים בעברית. 

עומק העמוד המקשר מבחינה היררכית 

עומק הדף המקשר היררכית יכול להיות גורם חשוב בערכו של קישור נכנס. קישור נכנס מדף אינטרנט שנמצא גבוה יותר בהיררכיה של אתר אינטרנט (קרוב יותר לדף הבית) עשוי להיחשב בעל ערך רב יותר ולהשפיע יותר על דירוג דף האינטרנט המקושר. הסיבה לכך היא שדף האינטרנט המקשר נחשב בדרך כלל לחשוב יותר והוא נגיש יותר למשתמשים.

 

מצד שני, קישור נכנס מדף אינטרנט עם עומק גבוה (רחוק ממדף הבית) או מעמוד יתום עשוי להיחשב פחות בעל ערך ולהשפיע פחות על דירוג דף האינטרנט המקושר. הסיבה לכך היא שדף האינטרנט המקשר נחשב פחות חשוב ועשוי להיות קשה יותר למשתמשים למצוא.

 

בסרטון הבא אני מסביר בהרחבה על מה זה עמוד יתום:

קישור פוטר וקישור מדף הבית

קישורי פוטר

קישורי פוטר הם קישורים הממוקמים בחלק התחתון של אתר אינטרנט. פוטר בדרך כלל נמצא בכל עמוד של אתר אינטרנט והוא משמש לעתים קרובות כדי לספק קישורים לדפים או חלקים חשובים באתר, כגון דף הבית, דף יצירת הקשר, מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש. 

 

אנו ממליצים לא לקבל קישורי פוטר מהסיבה שהם יכולים לפגוע במקום להועיל. קישורי פוטר מתאימים יותר לבוני אתרים שמשתמשים בקישורי פוטר ככרדיט.

קישור מדף הבית

קישור מדף הבית הוא קישור היוצא מדף הבית של אתר אינטרנט. דף הבית הוא בדרך כלל העמוד הראשי של אתר אינטרנט והוא העמוד הראשון שהמשתמשים רואים כשהם מגיעים. 

 

קישור נכנס מדף הבית יכול להיות בעל ערך גבוה במיוחד מכיוון שדף הבית הוא בדרך כלל הדף המבוקר ביותר באתר ולעיתים קרובות נחשב לדף החשוב ביותר. לכן ניתן לראות קישור נכנס מדף הבית כקישור חזק לאותו דף האינטרנט המקושר.

חלוקה בין דף הבית לעמודים פנימיים 

על מנת לבנות פרופיל קישורים טבעי יש לחלק את העמודים המקושרים בין עמודי האתר, ולא לקשר את כולם לדף אחד באתר. רוב הקישורים צריכים לקשר לדף הבית, לאחר מכן לעמודי קטגוריות ולעמודים שחשובים לכם לקדם, ושאר הקישורים צריכים להתפזר על גבי שאר עמודי האתר.

 

אנו ממליצים לחלק את חלוקת הקישורים בצורה הבאה:

 

  • דף הבית: 30%-70% קישורים.
  • עמודי קטגוריות ועמודים שאתם רוצים לקדם: 30% קישורים.
  • שאר העמודים: ששאר הקישורים יתפזרו בין שאר העמודים באתר.

קצב בניית הקישורים

ההמלצה היא להשיג בין 2 ל10 קישורים בחודש לאתר שלכם. במידה ובחרתם להשיג יותר מ10 קישורים בחודש. שימו לב שאתם לא חורגים ומגיעים לקצב חריג/קצוני מדי. בניית קישורים בקצב חריג יכול להחשב כספאם עבור מנועי החיפוש ובסופו של דבר לפגוע בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

דחיית קישורים – Disavow

דחיית קישורים זה תהליך שבו בעל אתר יכול לבקש מגוגל להתעלם מקישורים נכנסים ספציפים לאתר שלו. זה יכול להיות שימושי כאשר בעל האתר מצא קישורים נכנסים באיכות נמוכה או ספאמיים שמשפיעים לרעה על הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

 

כדי לדחות קישורים, אתם יכולים להשתמש בכלי Disavow Links. כלי זה מאפשר לבעלי אתרים להעלות קובץ המכיל רשימה של קישורים ספציפיים שהם רוצים להתנער מהם. לאחר העלאת הקובץ, גוגל תתעלם מהקישורים הרשומים בעת הערכת דירוג האתר.

 

חשוב להשתמש בזהירות בכלי הDisavow, שכן הוא יכול להשפיע באופן משמעותי על דירוג האתר אם לא משתמשים בו נכון. דחיית קישורים רבים מדי עלולה לגרום לאובדן של קישורים נכנסים יקרי ערך ועלולה להשפיע לרעה על דירוג האתר. בדרך כלל מומלץ להשתמש בכלי רק אם מצאתם מספר רב של קישורים נכנסים באיכות נמוכה או ספאמיים ואתם לא מסוגלים להסיר אותם באמצעים אחרים.

 

להלן סרטון שבו אני מסביר בהרחבה יותר על הDisavow:

 

 

סיכום

בניית פרופיל קישור טבעי הוא היבט חשוב כאשר זה מגיע לSEO. פרופיל קישורים טבעי מתייחס לסוג ואיכות הקישורים המפנים לאתר אינטרנט, והוא נתפס כסימן לאמינות וסמכות של מנועי החיפוש. 

 

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

המאמר נכתב על ידי גרישה פיינברג
בעל ניסיון רב בקידום אתרים ושיווק בדיגיטל

שיווק דיגיטלי

מה זה seo?

קידום אתרים אורגני – ובמונח המקצועי המקובל, SEO – הוא תהליך שעשוי לשדרג באופן משמעותי את הביצועים של כל עסק. על-מנת לעזור לכם להבין טוב

קידום אורגני

קידום בגוגל מפות

קידום בגוגל מפות גוגל מפות הוא אחד היישומים הפופולריים ביותר של החברה ששינתה את פני האינטרנט ובעצם את העולם כולו. המפות המפורטות והמעודכנות מאפשרות לנו

Uncategorized

מחקר מתחרים

מחקר מתחרים מחקר מתחרים הוא אחת הפעולות החשובות ביותר בדרך לגיבוש אסטרטגיית שיווק בדיגיטל ובפרט לקראת תהליך קידום בגוגל. מחקר כזה, כשהוא מבוצע באופן מקצועי

בניית אתרים

וורדפרס או וויקס

וורדפרס או וויקס אז מה עדיף, וויקס או וורדפרס? זוהי שאלה שרלוונטית לכמעט כל מי שבונה אתר, לכל מטרה: אתר תדמית, חנות אינטרנטית, בלוג מקצועי

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

גרישה פיינברג

גרישה פיינברג

לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם חייגו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע מיוחד לבאים דרך האתר

עיקרי הדברים:

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו

חייג עכשיו